Titulka   >  Video reportáže
publikované: 22.11.2016 13:42  //  aktualizácia: 13.01.2017 11:58  //  zobrazené: 1156

Spevácka skupina Zúgovanka vydala CD

Na hudobnom trhu je prvé CD Zúgovanky

Spevácka skupina Zúgovanka vydala svoje prvé hudobné CD. Album má názov Zúgovanka vyhráva. Obsahuje 18 ľudových piesní.Nechýbajú medzi nimi ani tradičné močenské skladby. CD nosič bol slávnostne uvedený na hudobný trh v prvej polovici novembra 2016. Podujatie sa konalo v spoločenskej sále Obecného úradu v Močenku. Slávnostného aktu sa zúčastnili členovia skupiny spolu s rodinnými príslušníkmi a priateľmi, vedenie obce Močenok a sponzori, ktorí sa spolupodieľali na vydaní CDnosiča. Album symbolicky poliali vodou zo Zúgova starosta obce Močenok Roman Urbánik a vedúci skupiny Zúgovanka Marián Horváth. „To, čo sa darí vytvárať speváckej skupine Zúgovanka, je jedno z našich kultúrnych dedičstiev, ktoré tu zostáva aj pre ďalšie pokolenia.Zároveň je to aj spestrenie života tých ľudí, ktorí sa v súbore stretávajú, a obohacovanie tých, ktorí ich potom počúvajú. Ja som rád, že sa im podarilo vydať ich prvé CD.Myslím, že tie piesnepoznajú poslucháči nielen u nás v Močenku, ale aj v okolitých obciach v širšom regióne. Pevne verím, že tak, ako rozdávajú radosť a potešenie teraz, budú ho rozdávať aj v nasledujúcich dňoch, mesiacoch a rokoch a že sa im určite ešte podarí vydať ďalšie CD-čko, ktoré bude zaujímavé pre nás všetkých,“ vyjadril radosť z pôsobenia skupinystarosta obce Močenok Roman Urbánik. „V prvom rade je to veľká pamiatka a bude to taká spomienka, dúfam, na dlhší čas, ale zas nie až na taký dlhý, aby sme z toho vyšli, lebo sponzori nás troška tak akoby povzbudili, že môžeme s nimi rátať aj ďalej,“ prezradil plány do budúcnosti vedúci speváckej skupiny Zúgovanka Marián Horváth „Piesne na CD sme vyberali takým systémom, že sme počúvali, čo nám srdiečko hovorilo o tom, ktorá je pekná.Nebrali sme ohľad na to, či je to zo západu či zo stredného Slovenska.Proste sme vyberalipodľa toho, aká pekná pesnička bola. Zhodli sme sa, že tieto pesničky sa nám páčia, chceme ich tam dať a takto to spievame. Tešíme sa, ak sa to niekomu bude páčiť,“ popísal Marián Horváth výber skladieb do prvého albumu. Vedúci Zúgovanky odovzdal počas slávnostného uvedenia CD na trh sponzorom, ktorí skupine pomohli s vydaním albumu Zúgovanka vyhráva. „Ja mám celkom blízko k takejto hudbe, lebo moja mamička hrávala na heligónku, takže všetky naše oslavy sa niesli v tomto duchu. Som rád, že sa táto tradícia v našej obci udržuje. Želám Zúgovanke do ich ďalšej činnosti veľa tvorivých úspechov a nech sa im darí vydať aj ďalšie CD-čko,“ poprial skupine jeden zo sponzorov Ivan Sklenár. „Mám rada ľudí, ktorí sú tam.Mám tam aj brata, kamarátku Gabiku Sabovú a som rada, že sa takej ušľachtilej zábave venujú, spievajú krásne piesne a zachováva sa močenská tradícia. Mám z toho veľkú radosť,“ zhodnotila vydanie nového hudobného nosiča Helena Blehová. „To, že vydali CD, je veľmi obdivuhodné.Piesne sú zo života, poznáme ich z detstva. Mám k nim kladný vzťah, i keď ich nespievam. Je úžasné, že sa takto stretávajú a vytvárajú nové priateľstvá,“ opísala radosť z pôsobenia skupinySlávka Jánošíková. „Vzťah k hudbe mám vyvinutý odmalička, bohužiaľ, Pán ma neobdaril ani hlasom, ani hudobným nadaním, takže obdivujem tých, ktorí majú hudobný sluch, vedia spievať, vedia tancovať a vedia niečo umelecké robiť,“ vysvetlil dôvod podpory Zúgovanky ďalší zo sponzorov skupiny Ivan Vlk.

• Spevácka skupina Zúgovanka vydala CD